با سلام خدمت دوستان عزیز... دوست محترمی برای بنده بطور خصوصی سوالاتی توحیدی از یک وب که نمیدونم از کجا سبز شده نوشتند که جوابشان را عرض میکنم...اما قبلا حضور شما باید عرض کنم:بابا اینهمه وقتتون رو سر دیدن 4 خونه و سریالهای دیگر میکنید.اگر واقعا میخواهید یک چیزی یاد بگیرید خب کمی مطالعه کنید 44 درس توحیدی در وب قرار دادم بعد نظر هایی که دو میلیون بار جواب دادم را مینویسید!!!آنهم در قالب سوالات که چه عرض کنم کلمات بسیار پیش پا افتاده و بچه گانه.سوال دوست عزیزمون این بود که:در آن وب کذایی نوشته شده: برهان نظم و علیت و ... باطله ...!!!!چون ما جهانی دیگر را ندیدیم که بخواهیم آن را با دنیای خود مقایسه کنیم که ببینیم منظمه یانه"کلامی از این خنده دار تر در دنیا سراغ دارید؟؟؟" یعنی چی؟؟؟ مگر مشکل ما سر مصادیق نظمه؟؟؟شما اصلا میفهمی معنی نظم چی چیه؟؟؟ زمانی که شکل قرار گرفتن و ترتیب اجزاء به نحوی باشد که هدف مشخصی را دنبال کنند به آن نظم میگوییم همین.به دنیای دیگر چه ربطی داره؟؟؟ مثلا نحوهء قرار گرفتن مویرگها باعث این میشود که خون به تمام سلولهای بدن برسه.خب این یعنی نظم.درضمن با اما و اگر و مثلا و شاید و ... که نمیشه استدلال کرد؟؟؟اصلا از کجا معلوم دنیای دیگری جز همین دنیاهایی که ما اشراف داریم وجود داشته باشد؟؟؟از کجا معلوم مولفه های آن با ذهن من و شما جور در آید؟ خب اگر امکان این وجود داشته باشد که دنیایی وجود داشته باشد و ما هیچی ازش نفهمیم باز هم بعلت عدم اثبات چنین جهانی شما حق ندارید این مفهوم" اما و اگری"کذایی خودتان را داخل استدلالات بفرمایید که!!!!تازه اگر هم وجود داشته باشد چون برای شما قابل ادراک نیست نیمشود با آن استدلال کرد.در بحث و استدلال پایه بر یقینیاته نه تخیلات.در ضمن اصلا این جهان کذایی هم وجود داشته باشد.نظم تعریف واحدی برای خود دارد ربطی به قیاس ندارد.نظم مفهوم واحد و مشخص و بدیهیی است و وجود چنین جهانی خدشه به معنی نظم وارد نمیکند.جملهء خنده دار این وبی را که فرمودید مثل اینه که می بگویم :این کامپیوتری که جلوی بنده هست شاید مارمولک باشه چون ما کرات دیگر را ندیده ایم که"بعدش هم یک ژست حق بجانب تحویل بنده دهید"ما میگوییم قوانین شیمیایی ،فزیکی و ... .اجزاء این قوانین را نظم تشکیل میدهد.یعنی زمین جاذبه دارد.اگر در جایی جاذبه نداشتیم معلومه یک قانون و نظم دیگری در تلاقی با قانون جاذبه پیروز بوده. نه اینکه نظم بیخود باشه!مثلا اگر هواپیمایی پرواز میکنه نه اینکه در زمین قانون جاذبه نیست!بلکه یعنی یک شیئی با استفاده از قوانین دیگر خودش را کشته تا با نیرویی مضاعف بسمت بالا پرواز کنه.مساله خنده دار دیگر اینه که بنظر ایشان تسلسل داریم.این را هزار بار در بحث توحید جواب دادم.سوال اینه کامپیو تر را چه کسی ساخته؟انسان.انسان را که ساخته ؟خدا؟خدارا که ساخته ؟خدای دوم.خدای دوم را چخ کسی ساخته؟خدای سوم و.... ببینم یک لحظه وایستید یک لحظه وایستید.... اصلا برای چی ما دنبال خالق میگردیم؟برای اینکه هر چیزی خالقی دارد.خب بهتر بگید...برای اینکه داریم میبینیم زمانی این شیء نبوده ولی الان هست.وجود هیچ شیئی هم وابسته به خودش نیست(قائم به ذات خودش نیست)مثلا جنی بوده که با مادر الجن ازدواج کرده ایشان متولد شدند و نام خودشان را احمد بن الجن گذاشتند.انسانی بوده که کامپیوتر ایجاد کرده.خب ببینید ما بجای پاسخ دادن به سوال فقط داریم صورت مساله را کش میدهیم.علت اینکه ما دنبال خالق میگردیم این است که هیچ موجودی قائم به ذات خود موجود نیست میدانید چرا؟؟؟چون در حیطهء دو ظرف بزرگ تحت عنوان زمان و مکان قرار دارند.درسته؟؟هر قانونی از اجزائی ایجاد شده.بعلت آن اجزاء زمان و مکاندار میشود.مثلا جاذبهء زمین قائم به زمینه که خود زمین هزارها جزء دارد.زمانی نبوده .الان هست.بعد هم در خودرشید متلاشی میشود.ما برای اینکه مشکل را حل کنیم بجای اینکه صورت مسئله را گشترش بدیم یک کم عقلمان را به کار میاندازیم ببینیم که ما اصلا برای چی دنبال خالق میگردیم؟؟؟چون اشیاء تحت دو قانون زمان و مکان هستند که قبل و بعد پیدا میکنند،تحول و تطیر پیدا میکنند نیازمند خالقی با درایت و شعور هستند. درسته؟خوب ....پس ما اینجوری میگوییم که بابا... هرآنچه از قوانین و اشیاء و زمان مکان و جسم وروح و ... است ،تصور کنید یک بشقاب.(چون وجه اشتراک زمانی و مکانی در همه اشیاء موجوده.همین که میگوییم یک موجودی از بُعد چارمه یعنی شامل قوانین خاصی شده.اصلا شمردن یعنی زمان و مکان چون اگر چیزی در حیطهء تغییر و تحول و تحرک نباشه که به اون،، شیء نمیگویند)خب حالا میگوییم خالق این بشقاب فرضی (که در اصل کل اشیاء-زمان- مکان و ... است چه کسی است)معلومه دیگه.هر بچه ای میفهمه. وجود خالق زمان و مکان که نمیتواند تفیلی همین زمان و مکان باشه که... !و بقیه استدلالات توحیدی.یک سخن با دوستان عزیز:آقا اگر ایراد میگیرید لطفا ایرادات جوندار بگیرید.صحبتتون علمی باشه.اگر شما بگویید در دنیا نظم وجود نداره میدونید یعنی چی؟؟؟مثل اینکه من در اینتر نت بنویسم:من قبول ندارم اینترنتی وجود نداره.
درضمن نمیشه با اما و اگر و شاید و فرضیات همه چیز را زیر سوال برد!!اصلا این وجوه اما و اگری قابل مطرح کردن نیستند چه برسه قابل استدلالال!!بقول حافظ :... ای در رخ تو پیدا انوار پادشاهی --- در فکرت تو پنهان صد حکمت الهی .....بر اهرمن نتابد انوار اسم اعظم....ملک آنِ تو است و خاتم فرمای هرچه خواهی .....درحکمت سلیمان هرکس که شک نماید/برعقل و حکمت او خندند مرغ و ماهی. یکی میگفت آقا شما سفسطه میکنید.گفتم شما اصلا معنی سفسطه را میفهمی؟؟؟ یکی دیگه میگفت این بحث ممکن الوجودی قدیمی شده !!عرض کردم آقا صرف قدم یک شیء آن شیء باطل نمیشود.بشر از بدو هبوط تا کنون از راه دهان غذا میخورد نه گوش.چون قدیمیه اشتباهه ؟بعضی میگویند ممکن الوجودی و... فرضیه است.یعنی چی؟انسان مگر مجبوره به شیئی که احاطه ندارد در موردش سخنرانی کند؟؟؟فرضیه یعنی موضوع اثبات نشده.ما میگوییم هر موجودی در چار چوب زمان و مکانه و نیاز به خالق داره اسمش را گذاشتیم ممکن الوجود همین.این به کجای مبحث عقلی و علمی ما لطمه زده؟؟یک کم دوستان عزیز وقت بگذارید.قبل از نظر دادن در توحید یا هر مورد دیگر یک کم مطالب را از آرشیو ها بخوانید.اگر ایرادی دیدید بفرمایید شما فلان جا فلان مطلب را با این استدلال اشتباه نوشتید.نه اینکه از آسمان بفرمایید من هیچی رو قبول ندارم چون این دلایل بنده را مجاب نکرده!!! ببینم اگر من الان 4 تا سوال توحیدی از شما کنم میتونید جواب بدید ؟؟؟میتونید حرفهای خودم را به خودم تحویل بدید؟؟؟ شما هم دوست عزیز که نظر دادید.اگر یکبار توحید بنده را خوانده بودید گرفتار این وبهای سطحی نمیشدید.اصلا مطالب وب این بندهء خدا خیلی غیر علمی و بچه گانه است . به او بفرمایید وب بنده را مطالعه کنه(آرشیو توحیدرا)اگر هم خوانده دوباره بخوانه.من چکیده صدها کتب توحید ا در این 44 درس جا دادم.اگر قرار باشه بدیهیترین اشیاء را منکر شویم (مثل نظم جهان را)میشه گفت اصلا شاید هم این آقا وجود خارجی نداره شاید هم اصلا من وشما وجود نداریم و از این قبیل مغالطات تراوش شده از ذهنهای کذایی.ممنونم
درضمن نمیشه با اما و اگر و شاید و فرضیات همه چیز را زیر سوال برد!!اصلا این وجوه اما و اگری قابل مطرح کردن نیستند چه برسه قابل استدلالال!!بقول حافظ :... ای در رخ تو پیدا انوار پادشاهی --- در فکرت تو پنهان صد حکمت الهی .....بر اهرمن نتابد انوار اسم اعظم....ملک آنِ تو است و خاتم فرمای هرچه خواهی .....درحکمت سلیمان هرکس که شک نماید/برعقل و حکمت او خندند مرغ و ماهی. یکی میگفت آقا شما سفسطه میکنید.گفتم شما اصلا معنی سفسطه را میفهمی؟؟؟ یکی دیگه میگفت این بحث ممکن الوجودی قدیمی شده !!عرض کردم آقا صرف قدم یک شیء آن شیء باطل نمیشود.بشر از بدو هبوط تا کنون از راه دهان غذا میخورد نه گوش.چون قدیمیه اشتباهه ؟بعضی میگویند ممکن الوجودی و... فرضیه است.یعنی چی؟انسان مگر مجبوره به شیئی که احاطه ندارد در موردش سخنرانی کند؟؟؟فرضیه یعنی موضوع اثبات نشده.ما میگوییم هر موجودی در چار چوب زمان و مکانه و نیاز به خالق داره اسمش را گذاشتیم ممکن الوجود همین.این به کجای مبحث عقلی و علمی ما لطمه زده؟؟یک کم دوستان عزیز وقت بگذارید.قبل از نظر دادن در توحید یا هر مورد دیگر یک کم مطالب را از آرشیو ها بخوانید.اگر ایرادی دیدید بفرمایید شما فلان جا فلان مطلب را با این استدلال اشتباه نوشتید.نه اینکه از آسمان بفرمایید من هیچی رو قبول ندارم چون این دلایل بنده را مجاب نکرده!!! ببینم اگر من الان 4 تا سوال توحیدی از شما کنم میتونید جواب بدید ؟؟؟میتونید حرفهای خودم را به خودم تحویل بدید؟؟؟ شما هم دوست عزیز که نظر دادید.اگر یکبار توحید بنده را خوانده بودید گرفتار این وبهای سطحی نمیشدید.اصلا مطالب وب این بندهء خدا خیلی غیر علمی و بچه گانه است . به او بفرمایید وب بنده را مطالعه کنه(آرشیو توحیدرا)اگر هم خوانده دوباره بخوانه.من چکیده صدها کتب توحید ا در این 44 درس جا دادم.اگر قرار باشه بدیهیترین اشیاء را منکر شویم (مثل نظم جهان را)میشه گفت اصلا شاید هم این آقا وجود خارجی نداره شاید هم اصلا من وشما وجود نداریم و از این قبیل مغالطات تراوش شده از ذهنهای کذایی.ممنونم
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
دوستان عزیز بیایید گفتگو کنیم....
توجه:فقط اعضای این وبلاگ میتوانند نظر خود را ارسال کنند.