۱۳۸۸ فروردین ۲۰, پنجشنبه

جفر 4 قصه خنده دار مستحصله....

یا نور.انت الذی لا تهتدی العقول بوصف عظمته با سلام ادامهء جفر گویند سر تمام عالم در جفر است و سر جفر در مستحصلهء جفر.حال ببینیم نظر این باصطلاح جفاران در مورد مستحصله چیست.جناب حسن زاده فرموده اند: مستحصله بر زبان نیاید/سری است که در بیان نیاید.مستحصل از او تمام عالم/تا سر تو در زبان نیاید.خب یعنی چه؟گویا ایشان متوجه نیستند ما داریم در مورد یک علم ریاضی صحبت میکنیم!مثل این که من بگویم 2 *2 تا سری است الهی .که عالم بر مبنای ریاضیات و این دستور پا بر جا است اما تا لطف تو بار خدایا نباشد،جواب نمیدهد به هر کس جوای نمیدهد.اگر تولطف کنی میشود 4 تا اگر لطف تو نباشد شاید بشود 53 تا شاید هم 18 تا حالا چون شمایی 7/6 دهم !!!!!!!بنده با لرستانی خدمت جناب انصاری که استاد جفر منیری بود رفتیم که البته ایشان فوت شدند.گفتم حاج آقا.در مورد جفر نظر شما چیست؟گفت:جفر هم هست و هم نیست.خودتان قضاوت کنید مثل این که بگوییم هم ریاضی یا فزیک هست. هم نیست!هم دنیا هست و هم نیست؟بودن و نبودن( در منطق داریم) فقط در تخیل میتواند تحقق بیابد نه در محیط خارج.مثلا لفظ عدمفقط در ذهن میتواند اتفاق بیفتد.چون اگر در محیط خارج حادث شود،دیگر عدم نیست.بلکه وجود است.مثلا نبودن شیء یک وجه تخیلی است. ما ماده ای بنام نبودن کتاب نداریم که!حالا میشود گفت ما اصلا علم جفر هم داریم و هم نداریم؟ جناب لرستانی سالهای سال تدریس جفر داشتند اما چرا همیشه بدنبال این علم بوده و هستند؟چون خودشان میدانند جواب نمیگیرند. به ایشان گفتم خودتان که میدانید این چیزی که تحت عنوان جفر دارید جواب نمیدهد.چرا وقت مردم را میگیرید؟گفتند.خدا باید بخواهد تا جواب دهد!به!این که نشد. بهتر است تعریف دور را برای شما از دید منطق بگویم.دور یعنی ما برای شناختن معّرَف باید معّرِف(معرِف یعنی معرفی شده و معرَف یعنی معرفی کننده یا شیئی یا روش شناخته شدهء قبلیی که با آن شیء یا روش جدیدی را بنام معرِف استدلال میکنیم) رابشناسیم.خب. لازمهء این امر این است که چیزی خودش،خودش را تعریف کند.حال اگر چیزی بخواهد خودش ،خودش را تعریف کند با ید که خود آن معلوم باشد،قبل از آنکه معلوم باشد.از این رو شیء یا حقیقت مورد بحث ،هم باید معلوم باشد و هم باید معلوم نباشد و این امری محال است چرا که نمیشود یک شیء هم معلوم باشد و هم معلوم نباشد.داستان جفر اینه که ما خواستیم علمی داشته باشیم که به آیندهء نا معلوم یا گذشتهء نا معلوم دست بیابیم.حالا رسیدیم به یک بخش بنام مستحصله که خودش نا معلوم است میگوییم آقا این که خودش از همه چیز نامعلومتر است( چون از ریشه دروغه)اینها میگویند:اگر خدا بخواهد معلوم میشود!وا!خب اگر خدا میخواست که آینده برای همه معلوم بود دیگه نیازی به این حقه بازیها نبود!!قوانینی که در مستحصله بکار میرود .در مورد مستحصله هزار هانوع دستور و هزارن نوع جفر سوال و جوابی داریم.سوال.اگر جفر سوال و جوابی درست بود،چرا اینهمه قواعد مختلف خلق شده؟مگر یک جواب ساده از آینده،لواشکه که طعمها و رنگهای مختلف داشته باشه!علتش را بنده برای شما عرض میکنم. چون تمام این علم از پایه دروغه این عرفا سعی کرده اند که قواعدی پیدا کنند شاید به یک چیز جدیدی برسند.معترضه:در کتب جفری میبینید که خیلیها می فهمند امام علیه السلام چه زمانی مثلا زیارت میروند و رفته اند و ایشان را دیده اند و مزخرفات دیگر.یعنی علم آنها توسط اسباب و عللی بر آینده اشراف پیدا نموده و امام علیه السلام نمیتوانسته برنامهء خود را تغییر دهد چون جفر این حقه بازها این مطلب را گفته بوده!اصل خبر از آینده مردوده چه برسه به حواشی آن.تازه از کجا معلوم فردی خیالیی که ایشان دیده امام بوده!(بفرض روئیت)بفرض دیدن خوارق عادت شاید جن بوده!شایدمرتاض بوده و شاید های دیگر.اما اصل مشترکات بر اینه که هیچ کس نمیتواند جز معصوم ازآینده خبر دهد(بفرض خبر دادن).در مستحصله چندین عمل انجام میشود یکی از آنها دستور تواخی است.تواخی چیست؟اگر مستحصله جواب نداد اینها می آیند با توجه به جوابی که از قبل میدانند از حروفات مشابه استفاده میکنند مثلا مستحصله شده ف می بینند نظیره اش میشود ج و به سوال نمیخورد بجای ف ،ق را میگیرند که شکلش شبیه ف است آنوقت نظیره اش میشود "ه".گاهی حروفات مستحصله را جابجا میکنند.گاهی هم میگویند جواب بصورت مرکب الجواب در آمده!یعنی 10 تا ب و 20 تا الف و ...خلاصه مجموعه ای از حروف کنار هم قرار دارد.اینها سعی میکنند یک جوابی برای خودشان از بین این هرج و مرج ها ابداع کنند.کسانی که منیری کار کرده اند میدانند که در سوال مشهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کیست فقط حرف اول بدست میآید . تازه در لفظ محمد مهدی باشد امام اسم حضرت محمد مهدی نیست اما اینها زورکی به چنین جوابی رسیده اند.اصلا عقل قبول نمی کند از مجموعه ای از حروف نا منظم،تعدادی حروف معنی دار درآید.بابا والا به خدا عقل هم چیز خوبیه تازه اینها معتقدند به هر زبانی مثلا هندی و انگلیسی و ... هم جواب میدهد!این دیوانه شاه نادر عنقا که برای حروف انگلیسی هم اعداد ابجد در آورده!شما بیا اول برادری خودت را در حروف عربی ثابت کن بعد بیا اشاعه مزخرفات عرفانی را در زبانهای دیگر بکار ببر.اینها برای شما تنبیهه.تنبیه یعنی بیداری از خواب غفلت.خاک بر سر علمی که نه در زبان بیاید و نه در بیان بیاید و نه علم باشد .البته بنده معتقدم این علم است.در 1001 نکته حسن زاده آملی دیدم مطلبی در باب جفر نوشته با هزار بدبختی آن را ترجمه کردم(چون برمز بود)گفتم به به ایشان دیگه ذات حقایق را خواستند فاش کنند .سر الاسرار و نام اعظم است که با این حروفات و رموز نوشته اند؟خلاصه بعد از ترجمه فکر میکنید چی دیدم؟جفر اقیانوسی بیکران است...............همین و همین.بیچاره ما که ... سنی که روز حشر شفیعش عمر بود/کوری است که عصا کش کور دگر بود.برای جواب یک جفر منیری تازه بعد از آموزش کامل فکر میکنید برای هر سوال باید چقدر محاسبه کنید؟یک ساعت؟یک ربع؟خیر باید سه روز تمام محاسبه کنید تازه باز هم هرگز به جواب نمیرسید مگر اینکه جواب را از قبل بدانید و و مستحصله را جوری بسازید که با یک موخر صدر و یک نظیره خودتان به جوابی که خودتان ساخته اید برسید ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دوستان عزیز بیایید گفتگو کنیم....

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.